Privacy beleid
Privacyverklaring Bright Accountants en Adviseurs B.V.
In het kader van onze dienstverlening verwerken wij persoonsgegevens. Bright Accountants en Adviseurs B.V. respecteert de privacy van alle gebruikers van haar website en waarborgt de vertrouwelijke behandeling van de persoonlijke informatie die u haar verschaft.
Deze privacyverklaring geldt voor alle informatie die verzameld of gebruikt wordt door Bright Accountants en Adviseurs B.V. en meer in het bijzonder op alle gegevens die wij verzamelen en verwerken van (potentiële) klanten en van gebruikers van onze websites en andere diensten. Bright Accountants en Adviseurs B.V. neemt de grootst mogelijke zorg in acht om uw privacy te waarborgen en doet er alles aan om uw persoonsgegevens te beschermen. Bright Accountants en Adviseurs B.V. heeft als doel de dienstverlening transparant, persoonlijk en betrouwbaar te houden. Daarbij verwerken we uw persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna: AVG). Per 25 mei 2018 geldt deze privacywetgeving in de gehele EU. Het privacy statement kan wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven.
Alle informatie die u aan ons verstrekt, valt onder deze privacy verklaring. Door gebruik te maken van deze website stemt u in met het gebruik van uw gegevens zoals beschreven in deze privacyverklaring. De betrokken personen mogen erop vertrouwen dat ons bedrijf zorgvuldig en vertrouwelijk met hun persoonsgegevens omgaat.
Te verwerken persoonsgegevens
Bright Accountants & Adviseurs verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Om welke persoonsgegevens dat gaat hangt af van de precieze dienst en omstandigheid. Er worden niet meer persoonsgegevens dan noodzakelijk verzameld. We kunnen deze gegevens eventueel ook bewaren voor archiefdoeleinden. Als wij uw persoonsgegevens voor andere doeleinden dan hierboven genoemd gaan gebruiken, vragen wij u van te voren om toestemming. Het verwerken van personeelsgegevens vindt door ons plaats conform de AVG.
Bright Accountants en Adviseurs B.V. zal voornamelijk persoonsgegevens verwerken om diensten te verlenen zoals in opdrachten overeengekomen. Er worden persoonsgegevens verwerkt als wij hiertoe wettelijk verplicht zijn, zoals gegevens die nodig zijn voor belastingaangiften. Sommige gegevens worden vastgelegd om praktische redenen. We gaan er in deze vanuit dat dit ook in uw belang zal zijn. Het gaat om:
- Facturatie en eventuele incasso
- Communiceren en informeren
- Verbetering van diensten en website
Wanneer er om een andere, dan de eerder genoemde, redenen gegevens verwerkt wensen te worden zullen wij u daar expliciet toestemming voor vragen.
Wanneer wij rechten of eigendommen van onszelf of van onze gebruikers kunnen beschermen kan het zijn dat persoonsgegevens gebruikt worden om te voldoen aan gerechtelijke procedures.
Persoonsgegevens worden slechts verwerkt indien:
- u voor de verwerking toestemming heeft verleend;
- de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van onze opdracht waarbij u partij bent.
- de gegevensverwerking noodzakelijk is om een wettelijke verplichting na te komen waaraan wij onderworpen zijn.
- de gegevensverwerking noodzakelijk is ter vrijwaring van een belang van u.
- de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van ons of van een derde aan wie de gegevens worden verstrekt, hetzij deze niet in strijd zijn met fundamentele rechten en vrijheden van de betrokkene.
Doelen en grondslag voor verwerking persoonsgegevens
Bij bezoek aan onze website verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- We verwerken deze gegevens met als doel om onze website te kunnen beheren en te verbeteren en het gebruik te analyseren. Hiervoor maken wij ook gebruik van cookies. We hebben hierdoor inzicht in het IP-adres van uw apparaat, uw klik- en surfgedrag, de internetbrowser die u gebruikt en de duur van een bezoek of sessie aan onze website. Om onze websites en bijbehorende technologieën te analyseren, te onderhouden, te optimaliseren en te beveiligen en om fraude tegen te gaan kunnen wij persoonsgegevens verwerken of via het systeem monitoren.
- U kunt bij ons een online contactformulier invullen en een vraag plaatsen. Wij verwerken uw gegevens zodat een van onze medewerkers uw vraag kan beantwoorden en contact met u op kan nemen betreffende de door u gestelde vraag. We verwerken hiervoor de gegevens zoals uw naam, e-mailadres en telefoonnummer. De gegevens inzake adres, postcode en plaats worden alleen verwerkt als u deze zelf invoert in de webapplicatie. Deze zijn immers niet vereist voor het kunnen stellen van een vraag middels deze webapplicatie.
Wanneer wij een opdracht aangaan:
- verwerken we uw gegevens met het doel onze opdracht uit te voeren en voor onze administratie. Gegevens die wij kunnen verwerken zijn de NAW-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer, geslacht, kopie legitimatie met pasfoto, daarmee geboortedatum en -plaats en BSN-nummer. Om fiscale aangiften te doen kunnen wij bijvoorbeeld gegevens over huwelijkse staat registreren. Net als eventuele informatie over kinderen. Ook kan het zijn dat voor fiscale aangiften gegevens over salaris worden geregistreerd.
- verwerken we uw gegevens om facturen te verzenden en betalingen te administreren. Het doel is om te factureren en onze administratie te voeren. We verwerken voor dit doel de NAW-gegevens, betalingsgegevens, uw barkrekeningnummer(s), factuurgegevens, contactgegevens en andere gegevens in onze klantenadministratie.
- hebben we graag contact met u en onderhouden we deze graag. We willen graag een goede service aanbieden. Om mogelijke vragen te beantwoorden, voor intern beheer, ter behandeling van klachten/geschillen, verwerken we uw NAW- en contactgegevens.
Bewaartermijn
Bright Accountants & Adviseurs B.V. bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan nuttig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij bewaren uw persoonsgegevens in beginsel zolang als dat nodig is voor bovengenoemde doeleinden, of om te voldoen aan wettelijke (bewaar)verplichtingen.
Beveiliging
Bright Accountants & Adviseurs B.V. treft passende adequate technische en organisatorische maatregelen om de persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatig gebruik. Denk hierbij aan passende beveiligingsniveaus, een informatiebeveiligingsbeleid, beveiligde servers en fysieke beveiliging van de ruimtes waar gegevens zijn opgeslagen. Wij verplichten onze medewerkers en eventuele derden die toegang hebben tot persoonsgegevens tot geheimhouding. Wij dragen er zorg toe dat zij voldoende bekend zijn met de verantwoordelijkheden en verplichtingen van de AVG.
Zodra zich een inbreuk op de beveiliging in verband met persoonsgegevens voordoet als bedoeld in artikel 33 AVG, die betrekking heeft (of kan hebben) op de persoonsgegevens waarvoor opdrachtgever verwerkingsverantwoordelijke is en die op grond van de AVG mogelijk moet worden gemeld aan de Autoriteit Persoonsgegevens en/of de betrokkene, zal opdrachtnemer opdrachtgever hierover zo spoedig mogelijk na ontdekking informeren, doch uiterlijk binnen 48 uur na ontdekking, ongeacht of op het moment van ontdekking nog onduidelijk is of de inbreuk op grond van de AVG inderdaad gemeld dient te worden en onverminderd de eigen verplichtingen van opdrachtnemer in dat geval direct zelf doeltreffende maatregelen te nemen teneinde de uit de inbreuk voortvloeiende negatieve gevolgen zo veel mogelijk ongedaan te maken en verdere negatieve gevolgen zo veel mogelijk te beperken.
Inschakeling van derden
We schakelen bij de uitvoering van onze werkzaamheden en andere bedrijfsactiviteiten derden in als dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst en om te voldoen aan een eventuele wettelijke verplichting. Denk hierbij aan postverzending, drukkerijen, hostingdiensten en automatiseringsdienstverleners. Voor zover deze derden bij het uitvoeren van de diensten uw gegevens verwerken moeten deze derden uw gegevens verwerken in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving. Deze derden moeten aantoonbaar passende beveiligingsmaatregelen genomen hebben en geheimhouding betrachten. Wij treffen zelf ook de vereiste contractuele, technische en organisatorische maatregelen.
Verzoek om inzage, correctie en verwijdering
U kunt bij ons op ieder moment zelf uw persoonsgegevens inzien en deze laten corrigeren of verwijderen. U kunt ook navragen of alle gegevens die we van u ontvangen hebben juist zijn. Binnen drie werkdagen leveren wij u een overzicht van de gegevens die bij ons bekend zijn. Eventueel brengen wij kosten in rekening, deze zijn conform het Besluit kostenvergoeding. U kunt ons een schriftelijk verzoek sturen met een kopie van uw legitimatiebewijs. Dit mag per post aan Bright Accountants en Adviseurs B.V. t.a.v. de directie – Sluitappel 41, 5491 TS Sint-Oedenrode
Social media
De website biedt de mogelijkheid om via buttons naar onze social media pagina’s door te klikken. Indien u op social media pagina’s terecht komt gelden op deze pagina’s de regels die deze social media dienst opstelt wat betreft persoonsgegevens. Bright Accountants en Adviseurs B.V. heeft geen invloed op de wijze waarop deze platforms met uw persoonsgegevens omgaan en draagt hiervoor geen verantwoordelijkheid en aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid.
Wijzigingen
Bright Accountants en Adviseurs B.V. behoudt zich het recht deze privacy verklaring aan te passen indien wijzigingen in haar beleid, bedrijfsvoering, de wet of rechtspraak daartoe aanleiding geven. De meest recente versie van de privacyverklaring is logischerwijs de van toepassing zijnde versie en is te vinden op onze website.
Tot slot
Met deze privacy verklaring willen we u duidelijkheid geven over de manier waarop wij omgaan met informatie op onze website en uw persoonsgegevens. Heeft u vragen over dit document, dan kunt u contact met ons opnemen.